6 IJzersterke feedback tips

24 februari 2019Bron: ikovertrefme.nl (HENK VEENHUYSEN)Wil je groeien als leidinggevende professional? Dat kun je het beste je medewerkers daarvoor (respectvol) benutten. Zij zijn de bronnen van opbouwende kritiek die je nodig hebt om je verder te ontwikkelen. Stilstand is immers achteruitgang en dat moet je ten koste van alles zien te voorkomen. Daarom organiseer jij zelf je …

6 IJzersterke feedback tips Lees verder »

De 5 Gouden tips en tops voor feedback geven in teams

24 februari 2019Bron: schateiland.comEigenlijk vindt iedereen dat je elkaar moet kunnen aanspreken in een team. Niet praten over elkaar, maar met elkaar, zegt men dan. En eigenlijk wordt in teams bijna nooit spontaan feedback gegeven. Iemand op een individuele feedbacktraining sturen, heeft dan ook weinig zin. Feedback geven en ontvangen in teams is spannend. Daarom gebeurt …

De 5 Gouden tips en tops voor feedback geven in teams Lees verder »

Talentontwikkeling in de praktijk: veel vrijheid voor medewerkers

1 februari 2019Bron: pwnet.nlTalentontwikkeling in de praktijk: veel vrijheid voor medewerkers​Welke organisatie zet zich het meeste in voor talentontwikkeling en mobiliteit? Dat is de vraag die ieder jaar centraal staat bij het Nationaal Onderzoek Talentontwikkeling. De nummers één en twee van 2018 vertellen hoe zij in de prijzen vielen. Wat zijn jouw kwispelwoorden? Mogelijk heb je …

Talentontwikkeling in de praktijk: veel vrijheid voor medewerkers Lees verder »

Jaarlijkse beoordelingsgesprekken zijn volstrekt zinloos

29 november 2018Bron: intermediair.nlHet is weer volop de tijd van de jaarlijkse beoordelingsgesprekken. Managers zien er tegenop, en werknemers al helemaal. Volgens Jan Tjerk Boonstra, HRM-adviseur bij Human Capital Group, docent aan de HR Academy en hoofdredacteur van het magazine HR Strategie kan en moet het echt anders! ‘Het klassieke beoordelingsgesprek werkt helemaal niet om …

Jaarlijkse beoordelingsgesprekken zijn volstrekt zinloos Lees verder »

Een goede leider staat open voor feedback op functioneren

29 november 2018Bron: expert HR actueel Hiërarchie is van alle tijden. Van oudsher krijgen medewerkers vooral feedback en kritiek van bovenaf. Maar hoe werkt het de andere kant op? Kan een medewerker zich ook kritisch uitlaten of opbouwende kritiek geven over zijn leidinggevende? In sommige bedrijven heerst zo’n open sfeer dat het mogelijk is, maar …

Een goede leider staat open voor feedback op functioneren Lees verder »

Afschaffen beoordelingsgesprekken: waarom ontstaat deze trend?

17 september  2018Bron: pwnet.nlAchmea stopt met het voeren van beoordelingsgesprekken. Veel organisaties gingen het verzekeringsconcern al voor. Waarom deze trend? De deugdelijke én ondeugdelijke argumenten op een rij. Ook Achmea stopt met het officiële beoordelingsgesprek. De verzekeraar schrapt het huidige performance-managementsysteem en start vanaf volgend jaar met een geheel andere opzet van het jaarlijkse functionerings- en …

Afschaffen beoordelingsgesprekken: waarom ontstaat deze trend? Lees verder »

Weg met het jaarlijkse beoordelingsgesprek

Weg met het jaarlijkse beoordelingsgesprek, zo moet het wel

20 maart 2018Bron: MT.nl (Lotte Elbrink)Het jaarlijkse beoordelingsgesprek is voor zowel manager als medewerker een frustrerend ritueel. Het heeft ook nauwelijks positieve invloed op prestaties of motivatie. Het moet daarom radicaal anders, bepleiten experts. Het is eigenlijk gek dat er zoveel afhangt van het beoordelingsgesprek. We voeren het gesprek maar één keer per jaar. En toch …

Weg met het jaarlijkse beoordelingsgesprek, zo moet het wel Lees verder »

Beoordelen, we doen het al 100 jaar helemaal verkeer!

19 maart 2018 – Geschreven door: José OtteBron: Van den Broek en PartnersHet evalueren en beoordelen van menselijke prestaties is een terugkerend onderdeel in ons leven. Zo word je onder andere beoordeeld op je schoolresultaten, je sportprestaties en je verantwoordelijkheden op het werk. Vaak vertaald naar cijfers die aangeven hoe goed of hoe slecht je iets hebt …

Beoordelen, we doen het al 100 jaar helemaal verkeer! Lees verder »

Beoordeling komt niet eerlijk tot stand

13 dec 2017Bron: pwnet.nlWerknemers hebben gelijk als ze denken dat hun beoordeling niet eerlijk tot stand komt. De uitkomst van een beoordelingsgesprek is maar voor een klein deel gebaseerd op hun prestaties. Dat concludeert organisatiepsycholoog Kilian Wawoe van de Vrije Universiteit Amsterdam in een langjarig onderzoek. Beoordelingsgesprekken kosten volgens Wawoe minstens een miljard euro en leveren …

Beoordeling komt niet eerlijk tot stand Lees verder »

>
Scroll naar top